Annonce og Artikel_3CX-Logo-High-ResolutionStabilt telefonsystem
med økonomiske besparelser

Midt- og Sydsjællands Brand og Redning har samlet alt telefoni på telefonsystemet, 3CX, og har hermed både fået et stabilt telefonsystem og sikret en væsentlig økonomisk besparelse for beredskabet.

Succesfuld overflytning af 70.000 opkald.

IMG_2944(Naestved-Brand-Logo-fra-Bil)Efter mange problemer med en ellers forholdsvis ny telefoncentral (PBX) besluttede Næstved Brand og Redning (nu Midt- og Sydsjællands Brand og Redning) i 2013 at skifte telefoncentral, og valget faldt på det Windows baserede 3CX telefonsystem fra JED it-& teleservice ApS. Første step var flytning af alle nødkald til det nye telefonsystem. Herefter kom vagtcentralen også over på systemet, og slutteligt blev hele administrationen, i forbindelse med den nye beredskabsstruktur, også flyttet over på systemet. Således håndteres al telefonidrift med mere end 70.000 årlige opkald til Vagtcentralen, nu af 3CX telefonsystemet.

Let at håndtere

Lars Lassen har to roller ved beredskabet, hvor han er Vagtcentralassistent og ansvarlig for driften af IT.

Lars Lassen udtaler:

”Som Vagtcentralassistent er det en stor fornøjelse at arbejde med et system, der fungerer stabilt. Vi har nu et telefonsystem, der er meget let at håndtere også i stressede situationer, og vi har fået et fuldt overblik over alle vores opkald”.

Vagtcentralassistent og ansvarlig for driften af IT, Lars Lassen, vagtcentralen i Næstved, Midt- og Sydsjællands Brand og Redning

Vagtcentralassistent og ansvarlig for driften af IT, Lars Lassen, vagtcentralen i Næstved, Midt- og Sydsjællands Brand og Redning

Lars Lassen fortsætter: ”Som ansvarlig for driften af vores IT systemer har det været en stor fornøjelse at implementere vores nye telefonsystem, hvor jeg selv har kunne programmere en stor del af systemet og drage nytte af vores fantastiske samarbejde med JED it- og teleservice, når der var behov for det”.

Bedre overblik over opkald

I administrationen har Liselotte Sezer, Susanne Rasmussen og Line Bojesen, siden oktober 2015, da administrationen blev samlet i Næstved, håndteret alle opkald til beredskabets administration. Her har de via den fælles løsning et rigtig godt overblik, og kan let viderestille opkald til relevante medarbejdere i beredskabet.

Administrationen ved Midt- og Sydsjællands Brand og Redning

Administrationen ved Midt- og Sydsjællands Brand og Redning

Ingen uventede overraskelser

Områdeleder Thomas Halskov

Områdeleder Thomas Halskov

Midt- og Sydsjællands Brand og Redning har valgt det Windows baserede 3CX telefonsystem for at sikre de lette udvidelsesmuligheder og fremadrettet support.
Områdeleder, Thomas Halskov kan nu, efter 2½ års drift uden uventede overraskelser, konstatere en væsentlig økonomisk besparelse på indkøb, vedligehold og support for beredskabet og Thomas Halskov er derfor fuldt tilfreds med valget af det nye 3CX Telefon System fra JED it- & teleservice ApS.

3CX Fra JED