Facts – Softphone

Del indlæg
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Hvad er en softphone?

En softphone, er ikke en blød og svampet telefon, du må kaste på dine kollegaer når de igen har stillet et kald forkert igennem til dig.

Det er en løsning baseret på et stykke software, der gør det muligt at foretage telefonsamtaler over internettet. Derudover kommer de fleste softphones med en teknologi, som er vigtig at kende når du skal vælge telefoni til din virksomhed.

 

Headset eller bordtelefon?

Ofte bliver en softphone omtalt som en billig erstatning til den mere klodsede bordtelefon som ofte ses på skrivebordet.

Det ligner en billig løsning blot, at skulle investere i et headset, men det kræver at, man er omstillings-parat og klar til at, indrette sin virksomhed efter den lille telefon på computerskrivebordet. Som virksomhed er det vigtigt at, have sat sig ind hvilke behov og krav man stiller til sit telefonsystem. Og vide at, det ene ikke udelukker det andet.

Med en softphone kommer der en række muligheder:

  • Muligheden for at trække et opkald fra en kollega
  • Mulighed for at se om dine kollegaer er online eller fraværende
  • Mulighed for at viderestille et kald til en kollega
  • Mulighed for at sende en chatbesked til din kollega
  • Mulighed for at starte et telefonmøde eller et web-video møde
  • Mulighed for at se wallboards

Og meget andet…

Men det kan altså også give anledning til en række irritationsmomenter, da en softphone alene kræver en tændt computer (eller at du også har din softphone installeret på din iPhone eller Android mobiltelefon).

 

Den lille hjælper…

Selvom det lille stykke software til telefonen, kan kræve at man sætter sig lidt ind i teknologien og de funktioner man skal navigere i, så kan den også være telefonpasserens lille hjælper. Den giver nemlig mulighed for at nemt at få et overblik over hvem der er på telefonen og hvem der sidder i møde eller er til frokost. Softphone kan derfor være et alternativ til en IP-telefon, men så sandelig også et supplement samme.

Hvis softphone lyder som en mulighed for dig, anbefaler vi at du kigger på 3CX softphone.

 

For at finde den helt rigtige løsning til dig og din virksomhed, er det vigtigt at kaste lys over jeres behov. Har I brug for en sparringspartner, er I mere end velkomne til at ringe til os på 66 18 11 68.

Se andre blogindlæg

arbejder hjemmefra dk min
Nyheder

Så mange danskere arbejder hjemmefra

Danmark blandt Europas bedste til at arbejde hjemmefra Danskerne rykker arbejdspladsen hjem COVID-19 betød på nedlukning af Danmark den 13. marts 2020. Ansatte i private

JEDWare be in control
Produktnyheder

Vi lancerer vores 3CX add-on: JEDWare

3CX add-on JEDWare, giver jeres virksomhed mulighed for, at kunne optimere sit brug af 3CX. Statistikker, 3CX custom wallboard og rapporter gjort nemt.