3CX PBX

3CX – Det komplette telefonsystem

Et komplet 3CX telefonsystem for Windows består af Server Software, Soft Phones eller hardware IP Telefoner, en VoIP Gateway som kan benyttes til at forbinde eksisterende telefon forbindelse. Det kan være enten PSTN (Analog) forbindelser eller ISDN forbindelser, eller som de fleste vælger i dag, en SIP udbyder idet talekvaliteten nu er ekstremt god.

3CX telefonsystemet kan benytte den eksisterende netværks kabling, og kan installeres på en eksisterende Windows Server (eller for mindre virksomheder på en almindelig kontor PC). 3CX serveren kan også køre på en virtuel maskine. Med 3CX telefon serveren kan I sige farvel til dyre traditionelle telefonsystemer, vedligeholdelses omkostninger, PSTN / ISDN telefon linjer, og ikke mindst den meget høje taksering for opkald samt spare stort på ind- og udlands samtaleafgift.

WEB baseret management konsol på dansk: Konfigurer og overvåg telefonsystemet overalt

Den web-baserede brugergrænseflade gør 3cx telefonsystem konfiguration og styring til en leg. Det er meget enkelt selv at foretage konfigurations ændringer, og derved sparer du også udgifterne til leverandøre. Du kan nemt overvåge telefon-system status, herunder hvilke lokalnumre og linjer der er optaget m.v. direkte fra en web browser.

Tilslut eksisterende PSTN / ISDN telefonlinjer eller udnyt eksisterende analog telefoner med en VoIP Gateway

Med 3CX telefonserveren kan du uden problemer, vælge at fortsætte med indgående og evt. udgående kald på eksisterende PSTN / ISDN linjer, eller hvis I har kontorer i udlandet med E1/T1 linjer. 3CX tilbyder “Out-of-the-Box” konfiguration til mange af de ledende VoIP Gateways på markedet i dag, og 3CX og deres partnere udvider til stadighed “plug and play” konfigurations indstillinger til flere og flere kvalitets gateway produkter.

Hoteller vil i nogle tilfælde vælge at genbruge en del af de eksisterende værelses telefoner, og også til dette formål findes der VoIP Gateways, fx. fra PATTON og Grandstream.

Brug af VoIP / SIP udbyder giver lavere telefonudgifter

Spar stort på ind- og udlands opkalds- og samtaleudgifter med en 3CX godkendt SIP udbyder. Der kan oprettes regler for ind og udgående kald der økonomisk tilgodeser virksomheden, fx. kan der vælges at udgående kald går via en GSM Gateway når der ringes til mobiltelefoner og således spare på takseringen. 3CX tilbyder testede “Out of Box” konfigurationer for mange af de populære SIP Udbydere.

Det er vigtigt at vælge en troværdig og professionel SIP Udbyder. Vi anbefaler UNI-TEL som foretrukken SIP udbyder til vores erhvervs kunder.

Håndtering af lokalnumre på 3CX telefonsystemet

Udvid let med flere lokalnumre. Simpel oprettelse og konfiguration med få klik. Telefoner kan let flyttes rundt på kontoret uden at der er behov for yderligere konfiguration hvilket sparer tid for IT og tele administratoren.

Vedligehold linjer og direkte numre med 3CX telefonsystemet.

Med 3CX er det let at håndtere dine telefonlinjer og direkte numre. F.eks. at route et kald til et bestemt direkte nummer, til et andet lokalnummer, til en ringe kø, til en digital receptionist, eller til et eksternt nummer, bare klik på nummeret i WEB konsollen og lav de ønskede ændringer.

3CX VoIP SIP Telefon (SoftPhone) på Dansk

3CX SoftPhone, GRATIS SoftPhone til PC, installeres let på brugerens PC, og tilbyder brugeren en simpel telefon direkte fra skrivebordet. Softphone kan med fordel benyttes af mobile brugere, uanset hvor de er for den kræver kun et headset og en stabil Internetforbindelse. Idet samtalekvaliteten er helt i top vælger nogle virksomheder udelukkende SoftPhones til deres medarbejdere, hvilket giver en god besparelse på oprettelsen i forhold til at indkøbe de traditionelle IP Telefoner.

3CX  Softphone kan benytte Tunnel for sikker og stabil forbindelse til Telefonserveren, og arbejder sammen med 3CX My Phone.

3CX SoftPhone til Android og iPhone

3CX VoIP SIP Phone (SoftPhone) er også GRATIS til SoftPhones til virksomhedens Smartphones. Installeres let  til Android og iPhone´s fra Android Marked eller AppStore, blot søg efter 3CX Phone. 3CX Phone kan med fordel benyttes af mobile brugere, uanset om de er inde i virksomheden, eller ude at køre, den kræver kun en god og stabil Internetforbindelse. Samtalekvaliteten er i top, og mobile brugere kan både besvare eget lokalnummer, og f.eks. viderestille til anden telefon i virksomheden.

3CX Softphone til Android og iPhone kan som den Windows baserede Softphone, benytte Tunnel for sikker og stabil forbindelse til Telefonserveren.

3CX MY-Phone på dansk

3CX MY Phone, installeres let på brugerens PC, og tilbyder brugeren en let måde at overføre, omstille, starte eller parkere opkald – simpelt via “træk og slip”.    Desuden kan 3CX MY Phone tilbyde Unified Communications funktioner såsom lokalnummer status (tilstedeværelse) af andre brugere og “Call Queue” information. 3CX MYPhone kan arbejde i tandem med en IP-bordtelefon og 3CX VoIP-telefon eller endda analoge telefoner.

3CX MyPhone Desktop Components kan om ønsket installeres via GroupPolicy http://www.3cx.com/blog/docs/desktop-components-deployment.

Med 3CX MyPhone, får brugeren (om ønsket) mulighed for selv at vedligeholde sit eget lokalnummer, f.eks.  hvad skal der ske med brugerens telefon uden for kontortid, om Chat skal aktiveres eller  deaktiveres. Brugeren kan vælge sprog for MyPhone og brugeren kan nemt konfigurere deres lokalnummer præferencer, fx. viderestille opkald til telefonsvareren, til et andet lokalnummer eller eksternt nummer – selv et mobilnummer – når telefonen ikke besvares eller er optaget. My-telefon portalen tilgås via en browser og er så enkelt, at brugeren ikke behøver en IT-chef til at gøre det!

Brug Outlook kontaktpersoner som din telefonbog.

3CX telefonsystemet har fuld integration med Outlook, Salesforce.com og andre CRM-systemer. Du kan starte telefonopkald direkte fra Microsoft Outlook eller Salesforce.com uden at du behøver telefonnummeret.

Integration til jeres CRM System

Med et lille plugin kan I integrere med jeres CRM System der understøttes af 3CX.

Som standard kan der integreres gratis med Outlook, og ved tilkøb af plugin til hver bruger kan der integreres med Microsoft Dynamic CRM, Sage ACT!, SalesForce, SugarCRM samt med Google Contacts.

Når der kommer et opkald til et lokalnummer, sørger 3CX CRM modulet for at slå det indgående nummer op i jeres CRM System, og du har alle kontaktoplysninger på den der ringer. Ved modtagelse af et indgående opkald, vil kontaktpersonen automatisk blive åbnet baseret på telefonnummer. Varighed af opkald og ubesvarede opkald er logget hvilket sparer personale værdifuld tid.

Læs mere om 3CX CRM Integrations modul her: http://www.3cx.com/blog/extension-user-manual/3cx-crm-integration-module/

Alle brugere kan sende og modtage fax med 3CX

3CX telefonsystem indeholder en fax server, der gør det muligt for hele netværket at sende og modtage fax.

Fax modtages via e-mail som PDF-filer, og afsendes ved hjælp af den populære Microsoft Windows Fax-funktion, som er integreret med Office. Med et 3CX telefonsystem kan du nu slippe for at have en Fax maskine stående i kontorlandskabet.

Ingen telefonregning for kald mellem afdelingskontorer.

Større virksomheder kan slippe af med udgiften til intern telefoni, og ved udenlandske afdelinger, kan man udnytte de øvrige landes nationale takster. 3CX giver mulighed for at koble flere 3CX servere sammen med “Bridges”

Telefonmøde, jeres egen telefon konference server

Med 3CX kan du nemt arrangere telefonmøder der omfatter medarbejdere fra både de lokale og fjerne kontorer, samt eksterne opkald. Udnyt 3CX  “Bridge” infrastruktur til at foretage gratis telefonmøder mellem jeres lokationer. Nem ad hoc adgang garanterer fleksibilitet – der er ikke behov for komplicerede, dyre og upålidelige telefonmøde tjenester.

3CX Enterprise funktioner, opkalds køer, IVR, Intercom /samtaleanlæg / Paging

3CX telefonsystemet omfatter virksomheds-funktioner som standard. I kan opsætte digital receptionister og viderestilling af opkald regler baseret på opkalds ID, tid og type af opkald. Kø opkald og viderestille til ansatte efterhånden som de bliver tilgængelige. Personsøgning af brugere til at sende en besked eller ringe til en enkelt bruger via samtaleanlægget. 3CX indeholder også et komplet telefon besked / Voice mail system.

3CX Call Center modul

3CX Call Center tilbyder følgende funktionalitet:

  • Avanceret Real time kø statistik

Monitorering af kø status

Monitorering af aktuelle kunder i kø

  • Avanceret medarbejder statistik

Log medarbejdere ind og ud af kø

Hvor lang tid har en medarbejder betjent den enkelte kø

Hvor mange kald er besvaret / ubesvaret i den enkelte kø

Gennemsnitlig og højeste ventetid i kø

  • Call Back funktion

Lad kunden bestille tilbageringning, uden at kunden mister sin plads i køen

Automatisk opringning til kunder i rækkefølge

Tilbage ringnings statistik sendes til kø ansvarlig

  • Yderligere kø strategi

Bestem hvordan de enkelte medarbejdere skal besvare næste kald. Der kan vælges mellem f.eks.:

Tilfældig (Round Robin)

Længst ledige

Den der har snakket kortest tid

Den der har besvaret færrest kald

  • SLA Alarmer

Kø ansvarlige og evt. ledelse kan blive notificeret hvis kunder har ventet i kø i for lang tid, i forhold til SLA

SLA events bliver logget

SLA notifikations e-mails sendes til kø ansvarlig

  • Lyt på / Lyt og Hvisk / Deltagelse

Kø ansvarlig kan lytte på kald, og være medarbejder behjælpelig via Lyt og Hvisk funktionen, f.eks. i forbindelse med oplæring.

Kø ansvarlig kan deltage i et opkald, og snakke med både medarbejder og kunde

Ovenstående er primært udviklet for at tilgodese større Call Centre, med det formål at øge medarbejderes produktivitet. Funktionaliteten der giver kunder / patienter mulighed for at blive ringet tilbage er helt suveræn især til Lægehuset og den mindre virksomhed der ofte oplever spidsbelastninger på bestemte tidspunkter af dagen, eller i situationer hvor medarbejdere er syge og funktionen med at besvare opkald derfor er fordelt på færre medarbejdere.

Professionel Call Center funktionalitet kan tilføjes Jeres eksisterende 3CX fra version 10, uden der er behov for installation af ny software på jeres 3CX server.

Infoskærm fra 3Cx Version 10 SP4 (3CX WallBoard)

Let og overskueligt overblik over kald i jeres telefon kø. Infoskærmen som installeres sammen med Call Center versioner af 3CX ServicePack 4, giver et let og overskueligt billede af aktuelle antal kald i kø, ventetid, hvor mange kald der er besvaret m.v. Herudover statistik over totale antal kald og taletid.

Infoskærmen er browserbaseret og kan derfor køre på en hvilken som helst overbliksskærm i afdelingen.

Læs mere her: http://www.3cx.com/blog/wallboard/