Driftsstatus
Få et overblik over driftsstatus, planlagte opgaver, samt løste opgaver her
Få et overblik over driftsstatus, planlagte opgaver, samt løste opgaver her
Vi har pt. normal drift.
Vi har pt. ingen planlagte sager, som påvirker netværket.
UNI-TEL Driftsstatus – https://uni-tel.dk/driftstatus-telefoni/
Vi har i dag oplevet et udfald på vores internetforbindelse fra ca. 11.18 til 11.23. Vi beklager de gener dette måtte have medført. Drift er normal fra kl. 11.23
Update. Alle problemer er løst. Det viste sig at vi som rigtig mange andre bla. Google har været udsat for et gevaldigt DDos angreb der startede ved 11.00 tiden og varede til ca. 14.30. Vores forsvar mod DDos angreb på Router/Firewall virkede, idet angreb blev afvist, men frekvensen på gårsdagens angreb betød at Routeren som forsvar stoppede for trafik, hvilket naturligt på virkede dele af vores hostingkunder.
Vi har justeret vores indstillinger således at vi vil kunne håndtere et væsentlig højere antal samtidige angreb uden at dette påvirker driften af vores udstyr. (ikke ensbetydende med at vi ikke kan være uheldige at det sker igen).
Ser ud til at fejlen er løst, vi kører p.t. udvidet logning og arbejder videre fra kl. 23.00, for at sikre at problemet er helt løst. Der kan forekomme små udfald på forbindelsen efter 23.00.
Der opleves problemer i Internetudbyderens ende, Global Connect er på sagen.
Vi har udskiftet vores Router / Firewall, og alt skulle være oppe og kører igen.
Vores Hosting servere oplever problemer med at fange Google´s DNS, og har derfor problemer med at svarer tilbage. Vi arbejder på at finde årsag og løsning på problemet.
Global Connect melder at service arbejde er udført. Vi er kommet gennem natten uden at vores services har været påvirket at dette servicearbejde, alle hostingkunder er derfor uberørt af nattens Linjearbejde.
Global Connect har varslet en mulig afbrydelse af vores Hostingcenters Internetforbindelse grundet flytning af et større fiberkabel i Hvidover. Global Connect har varslet nedetid fra 1/5-2019 kl. 23.00 til 2/5-2019 kl. 06.00. Vi har uden held forsøgt at få udskudt dette arbejde – og vi er af samme grund i gang med at undersøge muligheden for ændring af Fiberleverandør, til en leverandør der kan sikre redundans på vores linjer. En ændring af Fiberleverandør er dog desværre ikke mulig inden 1. maj.
Vi beklager de gener et eventuelt nedbrud på linjerne måtte medfører.
Uni-tel melder om normal drift igen.
Uni-tel oplever tekniske problemer på SIP-trunks og mobiler kan ligeledes også være ramt. Vi kender endnu ikke omfanget og har derfor desværre ikke en tidshorizont endnu.
JED IT- & Teleservice ApS
Bogensevej 90
5270 Odense N
Telefon: +45 66 18 11 68
Mail: kundeservice@jed.dk
CVR: DK-35653821
Alle priser er ekskl. moms
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.